Benvinguts al blog!

Espero poder compartir amb vosaltres enllaços, vídeos, i tots aquells recursos interessants que convidin a la reflexió i ens ajudin a fer un dia a dia més enriquidor amb els nostres alumnes!
Desitjo que us sigui de gran utilitat!

31 d’octubre de 2011

Els cent llenguatges de l'infant

Aquest poema m'encanta. D'una banda, penso que diu molt de la nostra tasca com a mestres. D'altra, que hi descriu molt bé el que és un infant:

30 d’octubre de 2011

Activitats amb el clic

Hola!
Us deixo una llista d'activitats interessants que he anat recopilant del J.Clic per temes i àrees:

 DESCOBERTA D'UN MATEIX:

 - EL COS (Trencaclosques, parelles, ordenar lletres per fer paraules, relacionar paraula amb foto, quines paraules tenen b o p, buscar una paraula concreta d’entre vàries, sopa de lletres).

MATEMÀTIQUES:
  
-          RACÓ DE PENSAR (Jocs de trencaclosques, activitats de relacionar, sopes de lletres, activitats de lògica).

-          MATEMÀTIQUES AL PARVULARI (Activitats de pensar, relacionar, etc. ).

-          EL CONTE DELS NÚMEROS (Relacionar número- quantitat).

-          ACTIVITATS DE LÒGICA (Activitats amb els blocs lògics i relacions amb més d’un atribut. Ex. Rectangle petit blau 

-          LA GEOMETRIA (Jocs per treballar en dos i tres dimensions).

-          JUGAR AMB LES MATEMÀTIQUES (Comptar, sumar, ordenar números)

-          UN MÓN PLE DE FORMES GEOMÈTRIQUES (Relacionar nom amb figura geomètrica, figura geomètrica amb objectes quotidians, trencaclosques, ordenar les lletres del nom de la figura geomètrica, etc.).

-          L’ÀBAC (Desenes i unitats, ordena els números de l’1 al 15, ordena els números de l’1 al 20).

LLENGUA:

-          LES LLETRES VOCALS (Relacionar a partir de les vocals, la paraula escrita i escoltada amb la imatge, sopa de lletres, trobar el nom correcte de la imatge, etc.).

-          L’AVENTURA PIRATA (Activitats de relacionar paraules dels pirates).

-          FEM LA MONA! (Activitats de trencaclosques, relacionar paraula de l’ingredient amb la foto, etc.).

-          ANIMALETS PETITS DEL NOSTRE ENTORN (Trencaclosques, sopa de lletres, escriure la paraula de la foto escoltant-la, relaciona les dues fotos iguals, triar opció del nom correcte de la foto, etc.).

-          100 PARAULES PER ESCRIURE (Nivell fàcil: paraules tal com sonen/ Nivell difícil: paraules que sonen diferent de com s’escriuen).

DESCOBERTA DE L'ENTORN:

-          APRENEM A RECICLAR (Emparellar, puzles, etc amb els diferents contenidors, escriure els noms, etc.).

-          EL CARTER (Puzles, sopa de lletres, relacionar dibuix amb nom, ordenar seqüències, ordenar lletres de paraules, etc.).

-          ELS PEIXOS (Com són, com neixen, peixos d’aigua freda, d’aigua calenta, etc.).

-          ELS OFICIS (Trencaclosques, jocs de memòria, relacionar nom amb ofici, escriure el nom de cada ofici, triar el nom correcte de l’ofici del dibuix, ordenar frases, etc.).

-          EL BOSC A LA TARDOR (Escriure el nom dels arbres –xiprer, alzina, pi, noguera, ametller, garrofer, castanyer, relaciona l’arbre amb les seves fulles, troba les parelles,  noms dels fruits).

-          L’ESQUIROL (Parts de l’esquirol, relacionar paraula amb la part corresponent, trencaclosques, clicar sobre els que són esquirols, ordenar paraules –cap i cua-, trobar parelles, llegir i relacionar paraules amb foto -cap, cua, pota -, sopa de lletres, a partir d’una frase amb lletra de pal, buscar les paraules -esquirol, panxa, mare-,ordenar la seqüència de com creix l’esquirol, què mengen els esquirols, relacionar nom dels aliments amb la foto, completar el dibuix, què necessita l’esquirol per fer-se el niu, escriure la paraula –niu-,tipus d’esquirol, relacionar el nom amb la foto, buscar parelles, trencaclosques, cançó).

-          L’ESPAI I ELS PLANETES (Clicar per veure com s’escriuen els planetes del sistema solar, relacionar dibuixos amb fotos, clicar sobre els dibuixos que tinguin relació amb l’espai, trencaclosques).

-           LES TRES ERRES (conte sobre el reciclatge i jocs amb els personatges).
  
-          ELS DINOSAURES (trencaclosques, relacionar nom amb dinosaure, què mengen, llegir frases en pal i relacionar-les amb el dinosaure, relacionar parts del dinosaure amb el nom, busca parelles, clicar la pantalla i escoltar coses sobre dinosaures, ordenar de més gran a més petit, relacionar número amb quantitat de dinosaures, relacionar cua amb dinosaure, animals que no eren dinosaures i que vivien en aquells temps, quins neden, caminen, volen, buscar parelles).

-          MARIPÓSAS (puzles, seqüència ous, cuc, crisàl·lida, papallona




Dita del novembre

El novembre ja arribat!

29 d’octubre de 2011

Activitats d'experimentació: la vista

Una altra activitat d'experimentació divertida pels infants es realitza amb els següents materials:
-Ampolles de plàstic transparent
-Paper de pinotxo de diferents colors
-Purpurina
Es tracta d'omplir les ampolles d'aigua i, un cop plenes a la meitat, els infants mullaran un trosset de paper pinotxo de manera que l'aigua queda tenyida amb el color del paper.
Finalment, s'afegeix purpurina i queda una barreja "màgica"!. Us poso un video en el qual explica molt bé el procés:


21 d’octubre de 2011

Activitats d'experimentació: el tacte

Aquest curs sóc l'encarregada de fer l'experimentació a P·3.
Portaré a terme una Unitat Didàctica que consta de diferents blocs. El primer bloc és el del sentits. D'aquesta manera, la setmana vinent començaré amb el tacte i, aprofitant l'etapa en la que estem (la tardor) desenvoluparé una activitat amb alguns fruits de la tardor. 
Els materials que utilitzaré són els següents:
-Antifaços per tapar els ulls 
-Caixa amb dos forats per ficar les mans o tapada amb una tela
-Fruits secs
-Fruits carnosos
Primer ficaran les mans i tocaran els fruits. Hauran d'imaginar quins fruits són. Posteriorment, treurem els fruits i els mirarem (per veure els colors) i els  tocarem (per prendre consciència de la forma i textura). 
Després de la sessió d'experimentació, els infants de P-4 convidaran a P-3 a unes paradetes en el porxo de l'escola, on tindran els fruits de la tardor que hem tocat a la sessió d'experimentació.  Els infants de P-3 aniran a les paradetes per fer un tast dels aliments que han manipulat anteriorment.
Enrecordeu-vos d'enregistrar-ho amb diferents fotografies per tal que quedi constància de l'activitat!